Video de 3 minute si transcriere. Iosif Vatopedinul: ce e bine sa facem imediat dupa ce am gresit.


0:00Uneori facem greșeli.

0:15Adică am făcut ceva ce nu ar fi trebuit să facem.

0:30Conștiința îți spune imediat că ai greșit ceva și te mustră. Nu

0:45fi stânjenit! În același moment, remediați greșeala. Noi, cei care ne-am rănit (spiritual), trebuie să ne întoarcem. Dumnezeu este Tatăl nostru! "Atotbunule, te implor, nu ține cont de asta! Tu ești Dumnezeu și știi că am fost păcălit."

1:00„Nu am vrut să fac asta, dar am alunecat”. Și El ne va ierta! Aceasta este metoda prin care să lupți, pentru că voi, tinerii, vă chinuiți foarte mult de deznădejde.

1:15Pentru că nu ai suficientă experiență în a merge pe căile dreptății. Undeva te vei clătina. Diavolul, cel rău și ucigașul oamenilor, te urmează și rămâne lângă tine.

1:30Atâta timp cât ne poate controla gândurile, dacă îi permitem, el apare imediat și ne aduce descurajare și deznădejde. V- am spus de multe ori că aceste lucruri sunt demonice.

1:45Nu avem nevoie de el să fie avocatul nostru. Fiul lui Dumnezeu a venit pentru noi, ca să ne facă fii ai Săi și să distrugă puterea diavolului. Și diavolul încearcă să fie avocatul nostru? El care este fără păcat? (sarcastic)

2:00Nu ne este ușor să ne despătimim dintr-o dată. Fără îndoială, vom face greșeli. Pentru că se spune că nu putem trece o zi fără să păcătuim.

2:15Dar în același moment, mărturisindu-ne păcatele în rugăciune... V-am spus de atâtea ori, băieți, întoarceți-vă la Fecioara Maria, care este lângă noi, și la Hristos.

2:30”Bunule, iartă-mă! Am fost păcălit! Nu lua în considerare fapta mea! Te implor!" "Iartă-mă! Apropie-te de mine, vezi că sunt fără putere! Știi că îți spun asta tot timpul. Acum ți-am arătat-o prin faptele mele!" "Te rog, vino mai aproape de mine! Luminează-mi întunericul minții!"

2:45„Învață-mă să fac voia Ta, că Tu ești Dumnezeul meu!” Știi cum acceptă Dumnezeu această rugăciune? Dumnezeu o acceptă ca pe o adevărată slujire și o adevărata jertfă.

3:00 Și acolo, acolo unde diavolul credea că ne-a făcut rău și că ne-a învins, a fost de fapt învins și noi l-am învins. Pentru că am arătat o mărturisire adevărată.

3:15Mi-am corectat greșeala prin pocăință adevărată, prin mustrare de sine, ne/am coborât în umilire de sine... și am atras asupra noastră dragostea lui Dumnezeu prin rugăciunea noastră în care ne-am mărturisit păcatele. L-am provocat să vină lângă noi și El a venit. Acestea sunt învățăturile Părinților.

3:30V-am spus de atâtea ori că nu am citit cuvintele Părinților în biblioteci. Stareții noștri, care ne îmbrăcau în veșminte monahale, erau oameni sfinți!

Acesta este un blog de descrieri si masuratori, nu toate serioase, multe din ele naive sau gresite. In blog intra lucruri care mi-au atras atentia. Nu e scris blogul cu intentia de a da sfaturi cuiva